Nyhedsoversigt

29.04.2020 - Nyheder

Sådan tilpasser du lageret til corona-situationen

Intet er, som det plejer lige nu. Vi køber andre varer, i andre mængder og andre steder, end vi plejer. Når vi siger ’vi’, er det alle – det offentlige, erhverv, industri og private. Det giver udfordringer på lageret, fordi de sædvanlige vareplaceringer, håndteringer og processer ikke passer til de varestrømme, vi oplever i denne corona-tid.

For rigtig mange virksomheder er den hidtidige måde at varemodetage og ekspedere ordrer på ikke længere hensigtsmæssig. Det er derfor lige nu vigtigere end nogensinde, at vi hurtigt får justeret lageret til, så det matcher og understøtter den nuværende situation. Det kan virke uoverskueligt og svært at få tid til.

For at komme i gang kan du med fordel overveje og svare på følgende spørgsmål om din virksomheds nuværende situation:

  • Hvordan er virksomhedens afsætning og ordresammensætning ændret?
  • Hvordan påvirker ændringerne i afsætningen flowet på lageret?
  • Hvor på lageret kan effektiviteten øges ved ny lagerindretning?
  • Hvor på lageret kan effektiviteten øges med brug af lagerautomation?
  • Skal vareplaceringen være anderledes for at sikre et hensigtsmæssigt flow?
  • Er der et uudnyttet potentiale i den statiske og dynamiske kapacitet?

Det er en ’øvelse’, som alle virksomheder bør gøre med jævne mellemrum. Mange får det ikke gjort, fordi det ikke bliver prioriteret, eller fordi det kan være vanskeligt at se ud over sine vaner og rutiner.

Vi er klar til at hjælpe dig med at spotte, hvor du skal sætte ind, og give dig gode råd og sparring på, hvordan du kan optimere din virksomheds lagerdrift. Det kan både hjælpe din virksomhed lige nu og ruste den til fremtiden.

Ring til Thomas og få hjælp til, hvordan du helt praktisk sætter i gang.

Thomas Severinsen Logistikkonsulent hos Logimatic IDS A/S

Kontakt

Thomas Severinsen Logistikkonsulent

+45 30 70 93 83
tse@logimatic.dk