Varerne flyver ud fra Flying Tiger Copenhagens nye e-commerce set-up
Flying Tiger Copenhagen er gået i luften med e-commerce i Danmark. Det er en helt anden logistikopgave, end den virksomheden normalt driver.
Flying Tiger Copenhagen indledte derfor et samarbejde med Logimatic i september 2019, hvor de valgte standardløsningen LOGIA til at understøtte de nye fulfillment processer på distributionscenteret. Projektet har fået en flyvende start, og de første varer blev afsendt på lanceringsdagen den 13. januar 2020.
Christian Levorsen, som er Vice President Logistics hos Flying Tiger Copenhagen, er yderst tilfreds med løsningen og udtaler ”Vi kom i land til tiden, og løsningen fungerer rigtigt godt for os. Der er skabt en god platform for videre udvikling. Samarbejdet med Logimatic har været rigtigt godt.”

Valget af standardløsningen gjorde, at projektet kunne defineres og sættes i drift på mindre end fire måneder. Løsningen er integreret med både web-frontend og transportadministration. Det betyder, at informationer om eksempelvis varernes tilgængelighed deles på tværs af platformene, og fragten kan bestilles direkte fra LOGIA.
”Implementeringshastighed og kvalitet i løsningen var afgørende for os, da vi skulle skabe fulfillment set-uppet til e-commerce.” udtaler Christian Levorsen, Vice President Logistics.
LOGIA sikrer, at Flying Tiger hurtigt, effektivt og fejlfrit kan levere mange små ordrer direkte til kunderne. Lagermedarbejderne kan ekspedere op til 12 ordrer ad gangen og guides til den mest optimale plukning af ordrerne.