Fusion udvikler, producerer og distribuerer high performance sports- og fritidstøj, som sælges på egen webshop og hos forhandlere.

Lager- og logistiksituationen

Fusion voksede ud af rammerne på deres forhenværende lager og valgte derfor at investere i et nyt lager og WMS-løsningen LOGIA.

En skalerbar løsning

Fusion søgte en standardiseret WMS-løsning, der kan effektivisere processerne på det nye lager og understøtte virksomhedens fortsatte vækst. LOGIA er en skalerbar løsning med standard funktionalitet, hvilket gør det let at udvide og opgradere i takt med, at virksomhedens logistiske behov ændrer sig.

Effektivt plukkeflow

Fusion havde et ønske om at effektivisere plukkeflowet og minimere spildtiden på lageret. Med LOGIA’s batchpluk kan lagermedarbejderne plukke flere ordrer på én gang, så lokationer besøges færre gange. LOGIA samarbejder derudover med fragtsystemet Webshipper, så alle processer bindes sammen, og spildtiden minimeres.

Mange enkeltstykordrer fra webshop

Fusions webshop modtager mange enkeltstykordrer, som tidligere blev håndteret enkeltvis på lageret. Med Single Line funktionen plukkes alle enkeltstykordrer i én plukkerunde. Varerne køres derefter til pakkeområdet, hvor de scannes og pakkes direkte i forsendelsesemballage.

Resultat

Særligt Single Line funktionen giver store fordele på lageret, hvor plukketiden er reduceret med 50%.

Det nye setup sikrer, at lagermedarbejderne ikke kører med halvfyldte plukkevogne, og at den interne transport mellem lager og pakkeområde minimeres. I en Single Line plukkerunde skal der altid pakkes én vare til én ordre, hvilket også gør det let for vikarer og minimerer risikoen for fejl.

Download kundecase som PDF

Se flere cases

Billund Lufthavn

Vis

Globus Wine

Vis