Globus Wine er en stor spiller på vinmarkedet i Danmark. Virksomheden importerer vin fra hele verden, tapper den dels på flasker og i BIB (bag in box), og distribuerer produkterne til kunder i hele Europa.

Lager- og logistiksituation

Globus Wine insourcer lageret og samler alt under ét tag for at understøtte virksomhedens vækst.

I 2019 opførte Globus Wine nyt hovedsæde i Køge på 11.000 m2. For at optimere logistikken udvider virksomheden med et 6.300 m2 stort lager, som skal rumme omkring 20.000 paller færdigproduceret vin svarende til 14 millioner liter vin.

Styring af hele logistikken

Lageret består af råvarelagerområder, et nyt smalgangslager med færdigvarer og et forsendelsesområde med gennemløbsreoler. Produktionen har derudover et kanban-lager med de hyppigst anvendte råvarer.

LOGIA skal styre alle lagerområder samt logistikken til og fra produktionen, herunder pluk af råvarer til produktionslinjerne, genopfyld af produktionens kanban-lager og flowet af de færdigproducerede varer fra produktionen.

Lager- og produktionslogistikken

Der produceres både til ordrer og til lager. Lager- og produktionslogistikken er fuldt integreret og optimeret i forhold til de udgående kundeordrer. Det betyder, at færdigproducerede varer til kundeordrer kan guides direkte fra produktionen til gennemløbsreolerne i forsendelsen, hvor de fordeles og oprankes ordrevis.

Varer, der produceres til lager, guides til færdigvarelageret, hvor lagerlægningen i smalgangslageret foretages af semiautomatiske smalgangstrucks styret af LOGIA.

Samlet set opnås en effektiv udgående logistik fra produktionen med et minimum af interne flyt og operationer.

Løsningens integrationer

LOGIA-løsningen implementeres med fuld integration til Globus Wines ERP-system (Visma) og med interfaces til etiketteringssystem og smalgangstrucks.

Download kundecase som PDF

Se flere cases

Billund Lufthavn

Vis